Wpływ koronawirusa na cyfryzację

Wpływ koronawirusa na cyfryzację

Zmiany, które miały nadejść dopiero za kilka lat zostały przyspieszone przez nadejście Koronawirusa. Nagle okazuje się, że większość spraw, które dotychczas wymagały od nas wizyty w urzędzie można załatwić przez telefon lub online, a dokumenty w formacie pdf są akceptowalne. Z raportu firmy EY (dawniej Ernst & Young) wynika, że COVID-19 przyspieszy tempo ogólnej cyfryzacji i automatyzacji, co w efekcie przekłada się również na usprawnienie procesów kontroli i windykacji należności w komunikacjach miejskich.
Według wyników Global Capital Confidence Barometer już co trzecia firma zdaje sobie sprawę z potrzeby wdrożenia cyfrowych transformacji. Intensywna automatyzacja będzie priorytetem dla 36% menadżerów z 45 krajów. Przyspieszenie cyfryzacji, według autorów badania, to najlepsza tarcza antykryzysowa.

Właściciele firm mają świadomość, że pandemia koronawirusa poważnie wpłynie na gospodarkę i sposób działania Miast. Aktualnie zarówno przedsiębiorstwa prywatne jak i jednostki budżetowe spotykają się z dwoma głównymi problemami: zachowaniem stabilności w łańcuchu dostaw oraz wyraźnym spadkiem konsumpcji. Organizatorzy transportu odnotowali zdecydowany spadek osób korzystających z komunikacji miejskiej oraz ogólną niechęć kontrolerów do wykonywania kontroli biletowych w autobusach czy tramwajach. 

Zasadniczo, w pierwszej kolejności, pojawiły się zaburzenia logistyki, co związane było w styczniu z sytuacją w Chinach. To głównie oddziaływało na przemysł. Jednak podczas pojawienia się koronawirusa w innych miejscach, stopniowo wpływał on na kolejne gałęzie gospodarki, zarówno w branżach turystycznej, transportowej jak i wielu innych.

Odzwierciedlenie tej sytuacji dostrzegają wszyscy, zarówno duże przedsiębiorstwa, małe firmy jak i jednostki budżetowe, które z dnia na dzień zmuszone były do przeniesienia środków na nieprzewidywane wcześniej cele. 

Globalna pandemia wywołała paraliż i szok na całym świecie i w każdej branży. Współczesny świat nie widział jeszcze takiego zjawiska, a jego skutki odczuje każdy. Ostatecznie dopiero za jakiś czas będzie wiadomo jaka jest skala „zniszczeń” wyrządzona gospodarczo przez koronawirusa.

Dlatego właśnie teraz jest dobry, o ile nie najlepszy moment na szukanie rozwiązań, które pozwolą wyjść na prostą gdy minie kryzys.

Zgodnie z przeprowadzonymi badaniami firmy przyspieszają inwestycje w automatyzację procesów. Organizatorzy transportu, z którymi rozmawiamy również usprawniają procesy i automatyzują pracę tam, gdzie to możliwe.  

Nagle okazuje się, że ZTM, MPK itp. Posiadające częściowo
zautomatyzowane rozwiązania informatyczne w zakresie kontroli i windykacji należności z tytułu nieopłaconych przejazdów komunikacją zbiorową nie zaprzestały windykować gapowiczów, ponieważ system generuje pozwy i tworzy dokumenty niemal samodzielnie i nie potrzebuje do obsługi sztabu ludzi. Zastosowanie IT jest naprawdę pomocne, a dzięki technologii buduje się odporność i zwinność przedsiębiorstwa.

Doświadczenia naszych klientów pokazują, że automatyzacja i korzystanie z dedykowanych kompleksowych rozwiązań przynosi mierzalne efekty. Poprawia produktywność, a także pomaga oszczędzić zasoby i czas.

Warto pamiętać, że ze statystyk WHO wynika, że 1/3 pracowników zmuszona jest do pozostania w domu, bądź ma poważne utrudnienia w normalnym funkcjonowaniu.

Kiedy wrócimy do normalności?

Nie wiadomo. Powszechnie uważa się, że będzie to trzeci kwartał bieżącego roku, jednak prawdopodobnie spowolnienie odczuwalne będzie jeszcze w 2021 roku. Niektóre branże odczują pandemię bardziej niż inne. Ważnym jest, żeby Organizatorzy Transportu potrafili szybko i zwinnie odbudować moce i przywrócić stan sprzed pandemii, zarówno w zakresie kontroli jak i windykacji.

Zdajemy sobie sprawę, że tak długo jak nie zostanie znaleziona skuteczna metoda na zabezpieczenie i walkę z wirusem, społeczeństwo musi zostać w domu. Dlatego naszą działalność przenieśliśmy do Online, dzięki temu całość prac możemy przeprowadzić zdalnie. Niesprzyjająca aktualnie dla funkcjonowania człowieka aura, może okazać się żyzną glebą dla rozwoju i postawienia na innowacje, Zarząd Transportu podejmujący aktualnie decyzję o wdrożeniu systemu do kontroli i windykacji zmniejszy rolę człowieka, ale pozwoli na automatyzowanie procesów kontrolno-windykacyjnych, co w ostatecznym rozrachunku będzie dla niego najbardziej korzystne. 

Jak podaje The Guardian – koronawirus podzieli biznes na dwa obozy: zwycięzców i przegranych. O przydziale do danej grupy nie decyduje ślepy los, lecz inwestycja w innowacje i otwartość na zmiany.

(data dodania 23.03.2020)